Nawigacja

Ile dni pozostało do matury?

Dziennik elektroniczny

etwinning

Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych

Śpiewaj i ucz się języków obcych

Ostatnie artykuły

Ucz się słówek

Wolne lektury

Polska Izba Spedycji i Logistyki

Technik Logistyk

Główna Inspekcja Transportu Drogowego

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Projekt

GALERIA

Poprzednia lokalizacja

Biblioteka

PROJEKT POSTAW
NA DOBRY ZAWÓD

XXVI Zlot Szkół Sienkiewiczowskich

Zagraj w szachy

OKE Gdańsk

Staż zawodowy na Malcie



Praktyki na Malcie

Kolejna grupa uczniów rozpoczyna zagraniczne praktyki zawodowe, tym razem na Malcie. Staż odbywać będzie tem24 uczniów w zawodzie technik logistyk i technik spedytor. Główne założenia projektu to realizacja staży zawodowych, zdobywanie doświadczeń zawodowych, podniesienie poziomu z j.angielskiego, nabywanie umiejętności społecznych, organizacyjnych i współpracy w grupie.

1. Dzień pierwszy - niedziela

W niedzielę 19 maja rano wyruszyliśmy z Tczewa do Gdańska, a następnie samolotem polecieliśmy na Maltę. Wyspa powitała nas Słońcem i lekkim wiatrem.

Po przylocie nastąpiło zakwaterowanie, spotkanie z przedstawicielami organizacji goszczącej, potem były pierwsze spacery, poznawanie miast. Jesteśmy w maltańskim trójmieście: Birgu, Isla i Bormla, leżącym tuż przy stolicy wyspy – Vallecie. (Dokładnie w mieście Bormla).





2. Dzień drugi - poniedziałek




Uczniowie otrzymali karty autobusowe i udali się na miejsca swoich praktyk. Zostali przydzieleni po 2, 3, 4 osoby, a czasami pojedynczo. Muszą więc być samodzielni, orientować się w terenie, porozumiewać tylko po angielsku. Jesteśmy dumne z naszych uczniów, gdyż bardzo dobrze radzą sobie z komunikacją w j. angielskim i podnoszą kompetencje społeczne. Po powrocie z pracy samodzielnie przygotowują posiłki. Uczniowie maja praktyki w różnych firmach, np: PUMA Showroom, Maypole Bakery Head Office, The Wembley Store.

Po obiedzie i odpoczynku podziwiają piękna i klimatyczną Valettę. Wieczorem wspólne grillowanie...





3. Dzień trzeci - wtorek




Dziś uczestnicy sprawdzali rodzaje i funkcjonowanie transportu na wyspie „Prom + winda”. Istotną rolę odgrywają częste połączenia promowe pomiędzy stolicą Malty Vallettą a Maltańskim Trójmiastem: Birgu, Isla i Bormla. Promy odpływają co 30 minut, płyną około 7 minut. Po wyjściu z promu istnieje możliwość szybkiego dostania się windą do centrum stolicy. Winda łączy Wielki Port z ogrodem Barrakka i centrum Valletty. Winda ma 58 m wysokości i może jednocześnie transportować dwadzieścia jeden osób, a godzinowa przepustowość wynosi 800 osób. Podróż w górę trwa około dwudziestu pięciu sekund, co sprawia, że jest to najszybszy sposób dostania się do miasta z nadbrzeża Valletty. Możliwe jest również połączenie biletu na windę z promem płynącym wzdłuż Wielkiego Portu do albo z Trzech Miast.








4. Dzień czwarty - środa


Sliema


Kolejny słoneczny i bardzo pracowity dzień na Malcie. Praktyki zawodowe trwają. Sprawdzaliśmy połączenia promowe z kolejnym miastem blisko Valletty – Sliema (znajdują się tu największe centra handlowe ). Grupa uczniów wspólnie pracuje nad zadaniem projektowym: „STUDENTS PROGRAMME FOR THE PROJECT: "DISCOVER MALTA”. Zadanie składa się z kilku poleceń, pytań, np.: Explore the Maltese culture, and how the logistics and shipping sector is structured in Malta.

Dziś był też czas na pracę własną: uzupełniania zeszytów praktyk, pisanie „służbowych” maili, zrobienie zakupów żywnościowych. Znowu zdobyliśmy nowe doświadczenia.





5. Dzień piąty - czwartek




Czwartek na Malcie był bardzo gorący, niebo było bezchmurne i świeciło ostre Słońce. W tak gorący dzień dotarłyśmy do dosyć oddalonego od centrum miasta miejsca praktyk Kamila i Alisy firmy "Maypole The Bakery Head Office". W tym przedsiębiorstwie uczniowie poznają cały proces logistyki zaopatrzenia produkcji i dystrybucji. Uczniowie radzą sobie bardzo dobrze. Dzisiejsza kontrola wypadła pozytywnie. Wieczorem odbyło się też kolejne spotkanie wszystkich uczestników "na naszym tarasie" w celu przedyskutowania bieżących działań i informacji na mobilności.



6. Dzień szósty – piątek




Praktyki zawodowe na Malcie odbywają się w różnych firmach. Dziś kontrola w magazynach i sklepie Puma oraz Mothercare. Uczniowie codziennie muszą posługiwać się j. angielskim oraz dobrze pracować w grupie.

Bardzo ważnym punktem programu dla uczniów technik logistyk i technik spedytor jest obserwacja i analiza transportu na wyspie. Codziennie doświadczamy, poznajemy, obserwujemy: wpłynięcie i wypłynięcie dużych jednostek turystycznych przy pomocy holowników, trasy i częstotliwość promów, publiczny transport autobusowy. Uczymy się geografii transportu.








7. Dzień siódmy –sobota



Sobota – dzień wolny od praktyk, ale nadal trwa realizacja założeń projektowych. Dziś połączyliśmy wypoczynek czynny, zwiedzanie i edukację z zakresu geografii transportu, logistyki, spedycji. Ponieważ są to staże dla uczniów w zawodzie technik logistyk i technik spedytor, sami we własnym zakresie opracowaliśmy trasę, program i dobraliśmy środki transportu na całodniową wyprawę. Z Bromli do Valletty autobusem miejskim, przesiadka w Vallecie na autobus do Portu Cirkewwa, z portu promem na wyspę Gozo i autobusem po wyspie Gozo ... i z powrotem. Uczyliśmy się powiązań transportowych w tym miejscu przez doświadczenia własne. Było bardzo wietrznie i z tego powodu nie zatrzymaliśmy się na plaży... niestety.








8. Dzień ósmy – niedziela



Po całym tygodniu praktyk i intensywnych zajęć, przyszedł czas na relaks. Po południu wybraliśmy się na wspólny spacer po maltańskim Trójmieście: Bormla, Birgu, Isla. Dotarliśmy do małej plaży. Woda jest jeszcze chłodna. Podczas spacerów warto zwrócić uwagę na bardzo charakterystyczne kolorowe drzwi. Od poniedziałku przed nami kolejny tydzień praktyk.







9. Dzień dziewiąty – poniedziałek




Dziś mieliśmy okazję podziwiać wielkość statku, wycieczkowca oraz masowca, które zatrzymały się dziś w porcie – Valletta. Ogrom jednostek zrobił duże wrażenie.









10. Dzień dziesiąty – wtorek




Pobyt na Malcie, to dla uczestników realizacja staży zawodowych, analiza transportu na wyspie oraz możliwość poznawania i delektowania się kulturą, sztuką, architekturą. Jednym z ważniejszych obiektów jest Katedra św. Jana Chrzciciela – maltańska perła baroku. Główna świątynia zakonu joannitów. Do katedry przylega Oratorium, które pełniło funkcję prywatnej kaplicy Wielkich Mistrzów Zakonu wraz ze słynnym obrazem Caravaggio Ścięcie św. Jana. Jednym z zadań naszych uczniów jest zebranie informacji o Vallettcie i przygotowanie materiałów przydatnych w logistyce transportu. Uczniowie uwzględniają również zabytki, które przyciągają tłumy turystów, natężenie turystów, a to ma wpływ na środki transportu.







11. Dzień jedenasty– środa




Środa była do tej pory najcieplejszym dniem naszego pobytu na Malcie. Staże zawodowe odbywają się zgodnie z planem. Do miejsca praktyk uczniowie dojeżdżają komunikacją miejską lub promem i specjalną windą, która łączy nabrzeże z centrum Valletty. Codziennie mamy możliwość obserwowania innych jednostek, które wpływają do portu rano i cumują do wieczora. Codziennie odkrywamy również nowe uroki i klimatyczne miejsca Valletty i Malty









12. Dzień dwunasty – czwartek




Dziś odbyła się LOGISTYCZNA GRA MIEJSKA NA MALCIE. Uczestnicy projektu, mogli dobrowolnie zgłosić się do specjalnie przygotowanej na potrzeby projektu gry miejskiej. Zgłosiły się 3 drużyny, każda po 4 uczniów.

Opiekunowie grupy p. Dorota Kaczmarek, Marlena Owedyk Chamska, Bożena Żywiecka, samodzielnie przygotowały zadania, materiały i wyznaczyły trasę gry ( najpierw same ją pokonały i sprawdziły). Zadaniem uczniów było, w jak najszybszym czasie pokonać trasę, odnaleźć punkty wyznaczone według podanych wskazówek, zrobić zdjęcia i udzielić odpowiedzi na pytania. W ostatnim zadaniu musieli skontaktować się z nauczycielem logistyki w Polsce, p. Agnieszka Rayek podać hasło i czekać na odzew: „LOGISTYKA POTRZEBNA JEST WSZĘDZIE, A NA MALCIE NAJBARDZIEJ „ odzew wymyślony przez p. A. Rajek: „ ...A ERASMUS+, DO ZDOBYWANIA WIEDZY, TO DOSKONAŁE NARZĘDZIE.

Było super, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi po powrocie do Polski. Bardzo dziękujemy za wspólną zabaw. Gra zawierała treści logistyczne, geograficzne, językowe, społeczne, psychologiczne. Kształtowała kompetencje miękkie.



13. Dzień trzynasty – piątek




W piątkowe popołudnie miały miejsce ostatnie powroty z pracy na Malcie. Wieczorem nastąpiło uroczyste zakończenie staży zawodowych na Malcie, dla 24 uczniów w zawodzie technik logistyk i technik spedytor. Wszyscy uczniowie otrzymali certyfikaty potwierdzające ukończenie staży zawodowych na Malcie. Oficjalne wręczenie ceryfikatów i wspólna kolacja odbyła się z udziałem partnera firmy Ex.Malta.





14. Dzień czternasty – sobota




Po zrealizowaniu i zakończeniu staży zawodowych trochę czasu na relaks i zwiedzanie. Przed południem, specjalnie dla naszych uczestników obchodziliśmy Dzień dziecka w Popeye Village Fun Park na Malcie. Park ma postać wioski, którą zbudowano w ciągu ostatnich 7 miesięcy 1979 roku na potrzeby filmu Popeye, kręconego tu w 1980 roku.

Wieczorem wspólny spacer po Vallettcie, rejs promem i powrót do Polski.









Bożena Żywiecka





Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.03
36,366 unikalne wizyty